Att starta en företagsblogg innebär också att vi måste visa lite mer av oss själva. Att skapa engagemang med våra följare.
To selfie? Or not to selfie? That's the question.
Att få se personen bakom en blogg kan få mig att känna mig triggad, nyfiken och engagerad. Beroende på bilden förstås. Som fotografer älskar vi att stå bakom kameran i stället av framför. Vi kanske måste ta en del selfies och öva tills vi hittar vårt mest naturliga, fotogeniska leende ☺️
Ett besök på Fotomuseet Fotografiska I Stockholm lärde oss att det globala sociala mediefenomenet “selfies” inte bara är från den här tiden, utan det går tillbaka till 1839. Nästan 200 år av selfiehistoria. Från Claude Cahun, mest känd för sina slående fotografiska självporträtt, till Anders Zorn, en svensk känd målare men också en ivrig selfie-fotograf. En fascinerande värld.
Till och med Zorn gjorde ett bättre jobb än vi 😉
Måste vi övervinna vår blyghet och anstränga oss mer för att vara en seriös del av den "social media" bubblan? Eller inte! Ett porträtt, en spontan bakom kulisserna bild eller en lyckoskott då och då. Vi får se.
Mer att berätta nästa gång!
Comments